Cursus Spelbegeleider / Pupillenscheidsrechter

30 november 2023 13:00

Wil jij ons helpen en scheidsrechter/spelbegeleider worden?
We hebben gemiddeld 30 wedstrijden per weekend. Om deze wedstrijden goed te laten verlopen hebben wij de hulp van scheidsrechters nodig. Het is voor ons als vereniging belangrijk dat wij over voldoende goed opgeleide scheidsrechters beschikken. Lijkt het je leuk om scheidsrechter te worden? Dan willen wij je hierin graag ondersteunen! Binnenkort start er op onze club een KNVB cursus! De minimum leeftijd voor deelname is 12 jaar.

Deze oproep geldt voor leden en OUDERS van leden!

spelbegeleider.jpg

Binnenkort wordt er in samenwerking met de KNVB een cursus voor pupillenscheidsrechter georganiseerd.
De cursus bestaat uit twee bijeenkomsten van 2 1⁄2 uur, waarbij tussendoor twee stagewedstrijden (met een begeleider) worden gefloten. Als pupillenscheidsrechter mag je vervolgens wedstrijden begeleiden op een half veld bij O11 en O12, maar ook bij de jongere teams op kwart veld (spelbegeleider).  Meer informatie over de spelbegeleider/pupillenscheidsrechtercursus vint u hier.

Vanaf 14 jaar is hetdaarna ook mogelijk om een cursus te volgen voor verenigingsscheidsrechter. Een verenigingsscheidsrechter mag wedstrijden op een heel veld begeleiden. Fluiten bij de pupillen is een mooie start om ervaring op te doen als beginnend scheidsrechter.

Doe je mee aan de cursus en begeleid je daarna nog 2 wedstrijden, dan is dit ook een vrijstelling voor de verenigingsdienst.
En Kolping Boys betaalt de cursus.

Wil je de cursus volgen? Schrijf je dan via het formulier op de website:  https://www.kolpingboys.nl/1737/inschrijfformulier-cursus-pupillenscheidsrechter/

Heb je vragen neem dan contact op met:

Gerard Venneker
[email protected].