Kolpingsboys E5 trok toch aan het langste eind!

Grasshoppers E2

Kolping Boys JO11-3

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 04

7 december 2013 9:15

Onbekend

Vorige week hadden we al een lastig partij voor ons kiezen en deze partij zal ook niet makkelijk worden. De nummer 2 van de competitie Grasshoppers E2.

Vanwege de verloren wedstrijd van vorige week zakte we 2 plaatsen naar de 3de plek. We moesten vroeg op vandaag, uit naar Hoogwoud. Wedstrijd begon al om 9.15.

Afgelopen maandag hadden we goed getraind en waren we goed voorbereid.

We begonnen de wedstrijd lekker en konden elkaar beter vinden met de passen en de omschakeling ging ook beter. Nuel had de openingstreffer in de 10de minuut de bal ging via een hoofd van een speler van Grasshoppers ongelukkig hun eigen doel in. Maar dit doelpunt krijgt Nuel wel voor zijn rekening, vanwege zijn mooie schot. Na dit doelpunt begon Grasshoppers steeds beter te spelen, of wij misschien wat slordiger. Door een snelle doorbraak van Grasshoppers wisten ze een mooi doelpunt te scoren door een lob, Sverre was iets te ver uit zijn doel. 1-1.

Grasshoppers kreeg steeds meer de kans om de opbouw goed op tezetten doordat wij niet goed de mannetjes dekte, kwamen we meer in moeilijkheden en dat werd dan ook afgestraft in de laatste minuten van de eerste helft.

2-1, dat was ook meteen de rust stand.

Alan en ik moesten de jongens in de pauze goed aanspreken. De aanvallers in dit geval Stefan en Danny kregen de opdracht van ons om de 2 spelers te dekken, die elke keer aangespeeld werd door de keeper. Het werd meteen een ander wedstrijd.

De keeper van Grasshoppers kreeg het steeds moeilijker om de bal af te spelen. Nu kwamen we eindelijk in ons spel en ontstond er meer kansen voor ons. De aanval werd opgezet door Yoeran en Stefan ging goed mee, werd afgespeeld door Yoeran en Stefan maakte zijn doelpunt 2-2 (29ste minuut). 6 minuten erna scoorde Stefan weer maar dit keer op aangeven van Danny. 2-3.

Grasshoppers liet het er niet bij en maakte de gelijkmaker. Het bleef dus spannend. We waren allemaal gebrand om deze partij te winnen en zette opnieuw de aanval in. Stefan kreeg een diepe bal van Jazzley, en wist hem op snelheid goed mee te nemen. Danny sloot zich aan bij de aanval en kreeg op het juiste moment de bal aangespeeld 3-4! We stonden weer voor. We bleven de aanval opzetten en dit keer was Tijmen die vanaf de rechterkant een aantal spelers van Grasshoppers aftroefde en Stefan wist te bereiken 3-5! (44ste minuut). Wedstrijd leek gespeeld maar Grasshoppers bleef er ook nog in geloven door in de 48ste minuut hun 4de doelpunt te soren. Het bleef spannend tot aan de laatste seconde, maar het mocht niet baten voor Grasshoppers, de scheidrechter floot af en de vreugde was te merken bij onze jongens. Gewonnen op karakter en doorzettingsvermogen. Knap hoor erg trots op ze.

Voor volgende week is er nog geen wedstrijd bekend. Voor de competitie hebben wij nu 10 wedstrijden gespeeld. 9 gewonnen 1 verloren. We hebben nu

27 punten. We zouden eventueel nog kampioen kunnen worden door een inhaalwedstrijd te spelen tegen VVS '46 E1. Maar dan moeten deze wel winnen. Als we deze zouden winnen dan komen we met 30 punten gelijk met VVS '46 E3. Maar omdat wij een iets beter doelsaldo hebben kunnen wij koploper worden dus kampioen.

Ik zal jullie wel op de hoogte houden wat het zal worden.

Morgen is er gewoon training en willen dat graag iedereen aanwezig is.

Stefan zal de penalty's gaan nemen met de penaltybokaal, omdat hij de meeste penalty's gemaakt heeft.

Fijne avond nog en tot morgen!

Groet

David