Kolping Boys E5 in grootse stijl KAMPIOEN !!!!

Kolping Boys JO11-3

VVS 46 E1

Competitie

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 04

11 januari 2014 11:30

Scheidsrechter

Tim van Brederode

Accommodatie

Onbekend

Zaterdag 11 januari 2014 stond al weken in hoofdletters in onze agenda's geschreven: bij winst zouden we gelijk komen met VVS E3, en vanwege beter doelsaldo ook meteen kampioen worden. Het lot had bepaald dat onze laatste wedstrijd tegen VVS E1 was, ironisch genoeg het team dat VVS E3 de enige (drie) verliespunten had bezorgd. VVS E1 zou dit natuurlijk ook tegen ons willen herhalen, dus wij gingen er vanuit dat we tegen een goede en zeer gemotiveerde tegenstander zouden spelen. Reden genoeg om op tijd aan de training weer te beginnen na de jaarwisseling en ook om onze tactiek stevig neer te zetten. Omdat we in de wedstrijd tegen VVS E3 verrast werden door een snelle driemansaanval, wilden we niet opnieuw in die val trappen. Helemaal in de geest van de feestdagen kozen we dus voor een 3-2-1 kerstboom opstelling, met vaste verdedigers, een zwervende spits, en middenvelders die de longen uit hun lijf moesten lopen. Voetballen vanuit een gesloten verdediging dus. Op de training werd stevig geoefend met het zoeken en vinden van de juiste posities, terwijl Sverre en Stefan samen oefenden op de snelle counter via de lange trap. Er werd goed getraind, de motivatie was goed, op naar de wedstrijd. We wisten niet wat we van deze tegenstander konden verwachten, dus het was lekker spannend.

Dat met de tegenstander niet te spotten viel bleek al meteen bij de aftrap: ze zetten gelijk goed druk en dwongen een paar corners af, waarbij we goed stonden en zij niet echt gevaarlijk werden. Na een paar minuten kwam de rust in ons spel. Iedereen hield zich goed aan zijn opdracht, en er werd keihard gewerkt. Na ongeveer een kwartier over en weer zonder echt grote kansen vond Tijmen ruimte op rechts om één van zijn typische rushes te maken naar de achterlijn. Hij trok de bal terug (met enige twijfel of de bal niet al achter gegaan was) en Stefan rondde bekwaam af: 1-0! Nu verwachtten we een stormloop op ons doel, maar onze tactiek bleek uitstekend te werken: de meeste aanvallen werden in de kiem gesmoord, alle backs en middenvelders deden fantastisch werk waardoor hun gevaar beperkt bleef tot een paar rushes van hun snelle rechtsachter, die een pittig schot in huis had. Eén van zijn afstandsschoten werd knap door Sverre tot een corner verwerkt waaruit wij alweer goed weg konden werken. Aan de andere kant ondertussen liepen onze combinaties steeds beter. De middenvelders konden beter onze spits ondersteunen en de druk op het vijandelijk doel nam toe. Dit leidde, via fraaie combinaties en soepel afwerken, tot de 2-0 en de 3-0 via Danny en Tijmen.

Niet lang daarna werd voor de rust gefloten. Tevreden zochten we de kleedkamers op. Nu was het zaak om de concentratie en motivatie vast te houden, want VVS zou vast na rust alles nog gaan geven om terug in de wedstrijd te komen. Dus we herhaalden nog eens de instructies over de posities en drukten de jongens op het hart om voorzichtig te beginnen, met precies dezelfde mentaliteit door te gaan, en vooral ook te onthouden dat de wedstrijd pas gewonnen is als de scheids affluit.

Het beeld van de tweede helft kwam aardig overeen met het einde van de eerste: hoewel VVS aardig kon combineren, kwamen ze niet door onze verdedigingslinie heen en was het gevaar beperkt tot afstandsschoten en een enkele corner. Wij konden gaandeweg ook weer meer druk naar voren zetten en dit leidde tot een aantal kansen, waarbij na een goede opbouw op links Divine in positie kwam en keihard uithaalde: 4-0! We bleven daarna gewoon ons spel spelen, er kwamen nog een paar kansjes, maar uiteindelijk bleef de teller op vier steken. Ruim genoeg voor de overwinning en dus: KAMPIOENEN!

Voor de trainers een heel voldaan gevoel om te zien dat het lukt om op een tactiek te trainen en die perfect uitgevoerd te zien. Maar vooral enorm trots op de fantastische mentaliteit en inzet van onze mannen. Stuk voor stuk alles gegeven en prima gespeeld. Complimenten!

Klasse gedaan jongens, geniet van deze overwinning en op naar de nieuwe competitie!

Groeten van een trotse Alan en David