Zaterdag 22 november, AFC 34 F2 – Kolping Boys F3, 0-1

22 november 2014 9:00

Accommodatie

Onbekend

Om 8.30 moesten we verzamelen op het terrein van AFC, voorheen toch een tegenstander van formaat met een rijke historie. Bijna iedereen was op tijd aanwezig, maar er is er altijd weer iemand die later is…

We moesten aantreden tegen de F2 een team waar we in de beker al eens van hadden gewonnen. Ook de stand gaf aan dat dit team te kloppen is. Toch was het helemaal niet zo eenvoudig als we vooraf dachten. De mannen van AFC waren best sterk en groot. Zeker de helft was dan ook een jaar ouder dan onze mannen.

Met Sebastian de eerste helft op doel hadden we een goede keeper. Hij moest ook regelmatig in actie komen omdat AFC eigenlijk het beter van het spel had. Gelukkig konden we de nul vasthouden. De aanvallen die wij hadden waren scherp maar niet doeltreffend. Naast, over achter, alles hebben we gezien. Ook hele mooie aanvallen waarbij de eind pass steeds net niet goed genoeg was. Toch konden we vlak voor rust de 0-1 scoren. Na goed doorzetten was het Timo die in 2 instanties de bal kon binnenschieten.

Na de rust begonnen we met Jayden op doel. Ook die heeft het nodige keeperswerk moeten verrichten en deed dat heel goed. De wedstrijd bleef tot aan het eind toe erg spannend met aanvallen op en neer, maar gelukkig werd er niet meer gescoord, waardoor we met 3 punten in de tas en een glimlach op de gezichten naar huis konden. Mede dankzij een zeer belangrijke en fantastische sliding van Timo vlak voor tijd voor ons doel, anders was het waarschijnlijk 1-1 geworden, klasse man.

Ali B heeft een keer het woord TEAM heel mooi uitgelegd. Together Each other Achieves More… iets wat absoluut op onze wedstrijd van toepassing. Een echte teamprestatie, iedereen gefeliciteerd met deze moeilijke maar verdiende overwinning.