Zaterdag 6 december, KSV F2 – Kolping Boys F3, 1-4

6 december 2014 9:30

Accommodatie

Onbekend

Na het heerlijke avondje mochten we zaterdag gelukkig een half uur later beginnen aan de wedstrijd en dus ook een half uur langer uitslapen. Voor sommigen was dat wel nodig want ca. de helft van de kinderen moest echt wakker gemaakt worden na een lange sinterklaasavond met veel indrukken en spannende momenten. Maar iedereen was er dus we konden beginnen. Vooraf werden de ouders door Tom even bij elkaar geroepen om aan te geven dat we van plan zijn om na de winterstop iets meer te gaan sturen op vaste plekken in het team, zodat de mannen daaraan kunnen wennen als ze volgend seizoen opgaan voor de F1. Hoe dat precies zal gaan is nog niet helemaal duidelijk, maar we kunnen al wel redelijk inschatten waar iemand het beste tot zijn recht komt. Dat zal ongetwijfeld hier en daar wat teleurstellende gezichten opleveren, maar we zullen proberen om iedereen tevreden te houden.

Dan de wedstrijd. Al snel pakten we het niveau van de eerste helft tegen KSV F3 op van vorige week, prima voetbal dus. De ene aanval was nog mooier dan de andere. Ook achterin stonden we weer goed te voetballen en Ruben stond te keepen zoals we hem dat nog niet hebben zien doen. Hij kwam telkens op het juiste moment zijn doel uit om elke tegenaanval te stoppen, klasse Ruben. Na ca. 6 minuten was het onze doelpuntenmachine Timo die de 0-1 scoorde. Elke week blijft hij scoren, prima Timo! Niet veel later was het Max die na een solo de 0-2 scoorde wat uiteindelijk ook de ruststand betekende. Onze tijger Connor was weer als vanouds weer aan het sleuren op het middenveld en niemand kwam hem voorbij, wat een heerlijke ballenafpakker is dat toch. Sidney en Yahya hielden voor de rest van de eerste helft de verdediging potdicht, klasse.

De tweede helft stond Connor op doel met Timo, Jayden, Yanick en Sebastian als verdedigers voor hem. Ook zij stonden weer goed te verdedigen, maar konden helaas niet voorkomen dat na enige tijde de stand heel even spannend werd, 1-2. Niet veel later was het Max die de bevrijdende 1-3 binnen schoot. Jayden maakte weer veel meters en kwam nog 2x in een goede scoringspositie maar wist helaas geen doelpunt te maken, Yanick en Sebastian pakten alle ballen van de aanvallers zodat het keurig bij dat ene tegendoelpunt bleef.

Na een smerige overtreding op Yahya vlak voor het doel kregen we een vrije trap. Na de tranen weggeveegd te hebben nam Yahya zelf de vrije trap en stopte daar alle frustratie in en schoot hem langs de muur in de kruising, 1-4 schitterend doelpunt. Sidney kwam nog een paar keer goed op over de rechterkant, maar belande steeds net ff te ver naast het doel, jammer Sid! De tactische zet om Ruben en Sidney om te ruilen van links naar rechts was niet meer nodig. De scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd en de 3 punten waren binnen.

Volgende week moeten spelen we de topper tegen Koedijk F3, die bovenaan staan met 30 punten uit 10 wedstrijden. Een echte test om te kijken waar we staan. Dus iedereen goed zijn best doen komende 2 trainingen en vrijdagavond vroeg naar bed om fit aan de wedstrijd te beginnen. En als we het niet redden is dat uiteraard geen schande, maar we gaan er wel voor als team! Tot volgende week.