7 februari 2015: Kolping Boys F3 – Reiger Boys F3

Brian Polonio

Accommodatie

Onbekend

Met slagroom taart in het vooruitzicht was het ondanks de afwezigheid van Max en Frank prettig aantreden op ons eigen veld en met Ewout als vervanger van Frank waren we klaar voor een  klinkende overwinning!

Bij het in de kleedkamer doornemen van de opstelling was er direct goed nieuws de verdediging zou i.v.m. afwezigheid van Max de gehele wedstrijd niet te hoeven wisselen extra speeltijd dus!

Onze keepers van deze speelronde Yahya en Ruben hadden er ook zin in en waren super gemotiveerd om het goed te doen! Maar het zijn niet onze langste spelers! Dus werd er nog eens besproken dat de verdediging alert moest zijn en we vooral veel moesten overspelen!

Direct na de aftrap om 9:00, was het een spannende wedstrijd, 5de min: 0-1: Reiger Boys scoort en we staan direct op achterstand, 6de min: 1-1 prachtige gelijkmaker van Ruben met dank aan geweldige voorzet van Jayden!, 9de min: 2-1 onze doelpunten machine Timo zet ons voor het eerst op voorsprong in de wedstrijd!!!! , 18de min: 2-2 flinke domper zo net voor de limonade, de gelijkmaker van Reiger Boys F3.

Met gemixte gevoelens gaan we de rust in, we hebben nog kansen maar het is duidelijk dat de te klaren klus in de tweede helft tegen dit elftal van Reiger Boys geen gemakkelijke gaat zijn. In de kleedkamer blijkt de limonade minder geliefd dan voorheen wellicht dat in deze koude wintermaanden een potje thee van thuis het beter zou doen! Dat moeten we maar eens op de groeps-app zetten en kijken wie dat wil doen!! Yahya heeft het in de eerste helft keurig gedaan als keeper en geeft Ruben de laatste tips mee. Na de laatste tips van de Coaches (blijven bewegen dan blijf je lekker warm) staan de jongens alweer op het veld om er vol tegen aan te gaan en te proberen de 2-2 in winst om te zetten!

In de 32ste min is het Reiger Boys die naar meerdere goede kansen nu toch scoort 2-3 weer op achterstand. De eerste verliespartij ligt op de loer maar met de taart en speech van Ewout in het achterhoofd zetten onze jongens alles op alles om deze 2de jaars Fjes er niet met de volle buit vandoor te laten gaan en dat lukt !!!!!! Het is Sidney die in de 37ste min de 3-3 op het score bord zet!! Als er 3 min later door de vader van Yahya wordt afgefloten voelt de 3-3, aan als een overwinning. We zijn in ieder geval ook deze week nog koploper en de jongens hebben er hard voor gewerkt. Na de wedstrijd zijn er nog de berichten dat er twee F1 spelers meespeelden bij onze tegenstander. Tom kijkt later nog eens op internet naar de uitslagen van Reiger Boys F3 in de afgelopen najaars competitie en die liegen er ook niet om!

Volgende stop is de kantine, voor de verjaardags taart van Sidney en Connor. Even zingen en dan toch nog een zoet einde aan een spannende voetbal pot! Klasse gedaan jongens!