Verslag van de competitiewedstrijd Dynamo E4 – Kolping Boys E12

21 september 2013 10:00

Accommodatie

Onbekend

Nadat onze eerste competitiewedstrijd was afgelast wegens slecht weer hadden we deze wedstrijd niet te klagen over het weer. We waren ruim op tijd dus konden we ons goed voorbereidden. Na een goede warming up begonnen we aan de wedstrijd. De spelers waren enigszins onder de indruk van de tegenstander vanwege hun lengte. Tijdens het eerste paar minuten hadden ze hier ook problemen mee. Ze werden hier en daar een beetje geduwd en opzij gezet en soms raakte een verdwaalde arm het gezicht van onze spelers. Na 6 minuten spelen scoorde Dynamo 1-0. We reageerden prima, maar onze doelpogingen raakte werden prima geweerd door de keeper of raakte de lat, paal of ging net naast. We werden een klein beetje moedeloos, waardoor we vergaten mee te lopen. In de 15de minuut scoorde ze opnieuw 2-0. Gelukkig deden we wat terug en na een pass van Oscar op Thijs die 2-1 scoorde. Helaas kregen we nog geen 2 minuten later alweer een tegendoelpunt te verwerken 3-1. Toch bleven we doorgaan met aanvallen. Michel de vader van Kick werd er gek van met al die kansen en ballen op de paal en de lat er moest ergens een ‘Boeddha’ staan. En dan hun keeper, die was geweldig. We gingen met 3-1 achter de rust in. Na een kleine pep talk gingen we in de tweede helft met volle moed verder met aanvallen. Na weer een goede counter kwamen we zelfs met 4-1 achter. We gaven niet op en het en bleven aanvallen. Na een overtreding tegen Thijs kregen we een strafschop. Thijs nam de strafschop en ….Ja, je raad het al hij miste en toen was het genoeg….Bij de volgende aanval kreeg Thijs de bal op rechts en liep door tot vlak bij de achterlijn. Hij schoot op doel maar de bal kwam hard terug op zijn buik, hij verbeet de pijn en trapte de bal alsnog achter de keeper 2-4. Na de aftrap onderschepte we snel de bal en op dezelfde manier maakte Thijs opnieuw een doelpunt 3-4. De tegenstander was moe, maar wij gingen gewoon door en ja hoor in een druk strafschop gebied slaagde Wisse erin de bal in het doel te frommelen 4-4. Met de klok op nog twee minuten veroverde we de bal en in de laatste minuut na een uiterste inspanning scoorde Jarno 4-5. Geweldig gedaan jongens ik ben trots op jullie. En eh….. de strafschoppen serie laat ik maar voor wat het was……..niemand gescoord.