KSV E4 - Kolping Boys E5

Accommodatie

Onbekend

Goedenmiddag iedereen,

Hierbij de wedstrijdverslag van afgelopen zaterdag uit tegen KSV E4.

Onze wedstrijd stond eigenlijk gepland om 11.30, maar het was flink uitgelopen. We begonnen uiteindelijk pas om 11.51. Het was mooi weer en best wel warm. Dat gaven onze spelers al aan. De wedstrijd begon moeizaam, zat weinig pit in. Er werd niet goed opgelet, slordig balverlies en er werd aan onze kant niet goed overgespeeld. Hier profiteerde KSV van en scoorde vanuit een counteractie een lange bal van de keeper en prima afgemaakt in de kruising. 1-0 (10de minuut). Dit was wel even een klap in het gezicht aangezien wij haast nooit achter staan. Gelukkig ging het daarna iets beter, maar vond toch dat Kolpingboys E5 nog niet had laten zien wat ze echt konden. Danny scoorde de gelijkmaker in de 15de minuut, met zijn mooie passeerbewegingen. 2 minuten daarna was het weer raak door Danny. Hij had hem eigenlijk moeten afspelen naar Stefan, want hij stond helemaal vrij. Maar zijn schot was snoeihard en ging dwars door de defensie van KSV. 1-2 (17de minuut). Hasan had het vrij moeilijk met de aanvaller van KSV. Hij was continu in beweging en stond vrij scherp voor een eventuele counter aanval. Sverre bleef zijn taken goed uitvoeren door optijd uit te komen waardoor hij het KSV moeilijk maakte om te scoren. Danny kreeg na 7 minuten weer de kans om te scoren, maar zag dat Stefan er beter voor stond en gaf de assist en Stefan maakte het mooi af 1-3 (24st minuut). We gingen de rust in. Had wat aanpassingen gedaan in de opstelling door Nuel dit keer op het middenveld te zetten en Jazzley weer terug te zetten op zijn vertrouwde plek links achter, naast Hasan. Tijmen liet ik ook weer middenveld staan en Divine en Stefan in punt naar voren. De 2de helft ging stukken beter en het leek net of ze eindelijk wakker waren. Nuel zorgde ervoor dat er goed naar voren werd gevoetbald en er werd beter gecommuniceerd en overgespeeld. Stefan scoorde 3x vrij snel achter elkaar. (31ste, 34ste en 35ste minuut), zo ging het wel snel (1-6). Jazzley kreeg een moment dat hij vrij kon lopen met de bal en zijn kans pakte om een schot op doel te richten, en het was RAAK in de 44ste minuut 1-7. Nu was Kolping niet meer te stoppen en pakte Tijmen (46ste minuut) en Nuel (48ste minuut) hun doelpuntjes ook mee. Divine kreeg ook een paar keer de kans, maar jammergenoeg was de keeper elke keer er goed bij. Danny maakte nog een fraai doelpunt door de bal te stiften langs de keeper (49ste minuut). De slotfase naderde waardoor Hasan van ver een schot op doel richte die met geluk onderkant lat in het doel belande. Zijn eerste doelpunt van competitie, maar een ware beauty. (52ste minuut) Eindstand 1-11. Eindconclusie moeizame start, mooie eindresultaat.

Volgende hebben we een thuiswedstrijd tegen WESTFRIEZEN E3.

Wedstrijd begint om 10.15, graag verzamelen om 9.45 bij het wedstrijdsecreteriaat.

Oh ja Kreeg van de moeder van Yoeran te horen dat hij een tijdje niet kan komen omdat zijn arm in het gips zit. Hij was hard op gevallen. Bij deze Yoeran beterschap en hoop op een snel herstel.

Gr. David Nelwan