Uit de oude doos (38): Nieuwjaarswensen uit 1953

18 december 2021 14:00

Dirk Veel

In 1947 was Kolping Boys gestopt met haar clubmededelingen in sportblad De Nop en daarmee was er tussen bestuur en leden weinig uitwisseling meer. Aan nieuwjaarsbijeenkomsten deden de voetbalclubs van die jaren nauwelijks want bijna niemand had een eigen clubhuis.

De start van elk nieuwe jaar vond het bestuur echter wel HET moment om alle, bij Kolping Boys, betrokkenen het beste voor het nieuwe jaar te wensen. De krant was het sociaal medium van die jaren en met name het katholieke Noord-Hollands Dagblad vond het Kolping Boys bestuur heel geschikt voor dat doel.

Van die manier van gelukwensen werd gebruik gemaakt tot we in 1958 ons eigen clubblad De Treffer kregen. Onderstaand onze clubadvertentie van in die krant van 31 december 1952.

Picture_111.jpg

Onder de kop  Picture_121.jpg werden trouwens alle nieuwjaarwensen uit ons dorp gebundeld.

Misschien leuk om die ook te laten zien.

Picture_122.jpgPicture_123.jpg

De Kolpings kapperszaak was trouwens de zaak van Louis Steverink die bij ons in het eerste voetbalde en met die zaaknaam de Kolping kuiven makkelijker binnen dacht te krijgen hetgeen lukte.

Picture_124.jpgPicture_125.jpgPicture_126.jpgPicture_127.jpgPicture_128.jpgPicture_129.jpgPicture_130.jpgPicture_131.jpg

Oude doos