De Derde Helft

De Derde Hel­ft bij Kolping Boys

Als eerste sportvereniging in Noord-Holland is voetbalvereniging Kolping Boys gestart met het project De Derde Helft, een initiatief van het Nationaal Ouderenfonds en de Vriendenloterij.

Kolping Boys opent hiermee de deuren van zijn clubhuis voor alle ouderen uit Oudorp (en de regio Alkmaar). Onder de naam De Derde Helft­ is het clubhuis van Kolping Boys de vaste ontmoetingsplek waar ouderen uit de buurt elkaar wekelijks kunnen ontmoeten; een kopje koffie/thee drinken, een praatje maken en samen (sportieve en sociale) activiteiten ondernemen.

Alles kan en mag.

• Bent u 55-plus? Of uit het arbeidsproces?
  • Vindt u het leuk om nieuwe mensen uit uw buurt te ontmoeten?
  • Wilt u (sportieve) activiteiten combineren met elkaar ontmoeten en gezelligheid?

Dan kunt u bij Kolping Boys terecht. Iedere woensdag van 14.00 tot 16.00 uur nodigt Kolping Boys u graag uit voor De Derde Helft­ in ons clubhuis aan ‘De Nollen’. Voor vragen en informatie over zorg en welzijn en ondersteuning aan huis kunt u ook wekelijks terecht bij een medewerker van WonenPlus.

Iedere woensdag bieden wij leuke, gezellige en/of sportieve activiteiten.

• Buitenactiviteiten: wandelen, Walking Football, Jeu de Boules, onderhoudswerkzaamheden.
  • Binnenactiviteiten: klaverjassen, sjoelen,  biljarten, darten, keezen en gezelschapsspelletjes.
  • Incidenteel organiseert de ouderraad een themamiddag bijvoorbeeld een kaas- en wijnproeverij, gezamenlijke lunch of bloemschikken.

Waar?
Sportcomplex ‘De Nollen’, Beverdam 3 in Alkmaar.

Om 14:00 starten we met een kop koffie/ thee en de activiteiten sluiten we gezamenlijk af rond 16:00 uur.

Bijdrage?
U koopt een strippenkaart. Deelname kost u één strip (per week) van 3 euro.

Wilt u meer informatie? Neem dan contact op met
Jan Beuckens, verenigingsmanager Kolping Boys
M  06 24 12 74 12
E   [email protected]

ouderenfonds.png KB.png unnamed_3.jpg unnamed_4.jpg

Wijnhuis Oudorp verzorgt wijnmiddag

9 november 0:15  Wijnhuis Oudorp verzorgt vandaag de jaarlijkse wijnmiddag Wijnhuis Oudorp verzorgde afgelopen dinsdag de jaarlijkse wijnmiddag voor de deelnemers van Derde Helft. Wekelijks komen gemiddeld 35 jonge ouderen bijéén voor een gezellige middag vol activiteiten.meer »

De Derde Helft: Wijnproeverij door Ab Tamis van Wijnhuis Oudorp

24 augustus 19:30  Het seizoen is geopend met een wijnproeverij verzorgd door Ab Tamis van Wijnhuis Oudorp. Vanmiddag weer een gezellige middag als start van het nieuwe seizoen. Ab liet alle deelnemers proeven van verschillende wijnen (chardonnay's en merlot’s van wijnhuis Paul Mas)) met passende heerlijke hapjes. Ab en de organisatie bedankt!meer »

SENIORENDAG bij Kolping Boys!

11 maart 15:00  Beste vrijwilligers en supporters van VV Kolping Boys, deelnemers van De Derde Helft, Na een vervelende Corona-periode willen wij graag met u de lente inluiden. Wij nodigen u uit voor een informele seniorenmiddag op woensdag 6 april. Locatie: clubhuis Kolping Boys. Deze middag wordt u gratis aangeboden door Kolping Boys, het Ouderenfonds, WonenPlus Alkmaar en de gemeente Alkmaar. meer »

Volle bak bij de 3de helft bij Kolping Boys

15 oktober 12:00  Afgelopen woensdag was het weer volle bak bij de 3de helft bij Kolping Boys. Zin om een keer aan te sluiten, welkom. Elke woensdagmiddag starten we om 14.00 uur. Een grote groep walking footballers 2 banen vol met Jeu de Boulers, klaverjassen, biljarten, wandelen en we starten met een kopje koffie.meer »

Kolping Boys start weer met De Derde Helft