Van het bestuur: Aan de bak

14 januari 2022 23:45

Beste spelers, vrijwilligers, sponsoren en vrienden van Kolping Boys,

De start van het nieuwe jaar is helaas niet bepaald soepel verlopen! Door het aangekondigde vertrek van onze hoofdtrainer Mark de Vries aan het einde van dit seizoen, is het bestuur vol aan de bak om een nieuwe hoofdtrainer aan te trekken en de voetbalorganisatie weer op de rit te krijgen. Gesprekken met mogelijke kandidaten zijn inmiddels in volle gang. Zodra er witte rook uit onze schoorsteen is gekomen wordt, het goede nieuws direct gecommuniceerd.

Maar niet alles is negatief, zeker niet. Vooruitkijken en doorpakken daar waar het kan! Zoals eerder aangekondigd wordt Veld B dit seizoen al vervangen. Onze keuze is gevallen op kunstgras met kurk als infill materiaal. Ook wordt de ondergrond voorzien van zogenaamde ‘shockpads’. Hierdoor verwachten we een vergelijkbare goede speelervaring als op Veld A.

De nieuwe samenstelling van ons 5-koppige hoofdbestuur functioneert prima! Op dit moment worden de werkzaamheden per bestuursportefeuille verdeeld en georganiseerd. Dit lijkt allemaal saaie kost maar is belangrijk, omdat er veel zaken door langdurige onderbezetting zijn blijven liggen. Onze nieuwe ‘aanwinst’ Monique Hodde heeft haar plek als secretaris voortvarend ingenomen en is goed georganiseerd. Van onze archivaris ontving ik ook het bericht dat Monique het honderdste hoofdbestuurslid is van onze vereniging, maar slechts het derde vrouwelijke hoofdbestuurslid in het bestaan van onze vereniging. Dat kan uiteraard beter, maar gelukkig zie ik ook steeds meer vrouwen op posities binnen de voetbalorganisatie instromen.

Vanavond weer een persconferentie, waar ik toch ook goede hoop koester op meer versoepelingen voor buitensporten, want dat is wat ons echt gaat helpen voetbal op de velden en wedstrijden in competitieverband!

Sportieve groet,
Bestuur KB