Van het bestuur: Mijlpalen

3 maart 2022 0:00

Het Bestuur

Beste spelers, vrijwilligers, sponsoren en vrienden van Kolping Boys,

Prachtige berichten voor Kolping Boys! In de afgelopen maand is Kolping Boys JO19 na een zinderend slot tussen de concurrenten Purmersteijn en Hoofdorp alsnog kampioen geworden. Vanaf het nieuwe seizoen start de JO19 in de 3e divisie! Proficiat aan het team, trainers en ouders met dit mooie resultaat.

Dan een andere mijlpaal. Kolping Boys heeft het certificaat Lokale Jeugdopleidingen behaald! In de afgelopen periode heeft onze jeugdopleiding een uitgebreid kwaliteit en performance programma doorlopen in samenwerking met de KNVB en NMC Bright. Doel is om de kwaliteit van onze jeugdopleiding te waarborgen en te verbeteren. Er zijn vier niveaus; afhankelijk van je ambitie en mogelijkheden van de jeugdopleiding positioneer je de jeugdopleiding op je eigen niveau. Nu het certificaat is behaald betekent dat niet dat daarmee het programma is afgerond. Verbeterpunten zijn geadresseerd en worden door het technische kader verder opgepakt.

Dan een minder bericht: de stormschade! Deze is gelukkig beperkt gebleven. De bomen stonden niet in blad en hebben het allemaal overleefd, evenals ons complex. Minder goed nieuws is dat enkele armaturen van onze ledveldverlichting naar beneden hangen. De installatie wordt dan ook spoedig hersteld en nagezien, evenals de WIFI-verbinding met de masten, zodat de tijdschema’s via de app automatisch verwerkt kunnen gaan worden.

Dan als afsluiting de stand van zaken rondom de COVID maatregelen. Naast enkele basisadviezen zijn er geen beperkende maatregelen meer voor op ons complex, is de competitie hervat en kan er weer normaal getraind worden door alle doelgroepen. De vereniging begint eindelijk weer normaal ‘adem’ te halen.

Met sportieve groet,
Het Bestuur