Van het bestuur, november 2022

22 november 2022 0:15

Hoofdbestuur

Beste spelers, vrijwilligers, sponsoren en vrienden van Kolping Boys,

Het nieuwe voetbalseizoen is alweer even gaande en vorige week heeft de Algemene Leden Vergadering plaatsgevonden. Kijkend naar het nieuwe seizoen en aansluitend de ingezette initiatieven, gaat het de vereniging sportief en maatschappelijk gezien erg goed. Vele kampioenen in vorig seizoen, nieuwe leden dit seizoen en ook is de introductie van onze Kolping Voetbal Academie met open armen ontvangen.

Financieel doet de vereniging het zeker niet slecht maar de komende maanden worden erg spannend. Stijgende energiekosten en hoge inflatiecijfers hebben direct impact op onze financiële middelen, maar raken ook de portemonnee van onze leden.

Tijdens de ALV zijn de energiekosten uitgebreid aan bod gekomen. Er is een besluit genomen om een eenmalige bijdrage van maximaal 15 euro aan onze leden te vragen indien de energiekosten boven een bepaald niveau blijven doorstijgen. Ook wordt de contributie voor het seizoen 2023-2024 verhoogd; dit was vijf jaar lang niet gedaan.

Binnenkort volgt er een extra nieuwsbrief met daarin een uitgebreide toelichting op deze onderdelen. Ingrijpen is helaas onvermijdelijk, het bestaansrecht van de vereniging staat voorop, maar weet dat de vereniging ook haar reserves gaat ‘aanspreken’ om de financiële pijn te verlichten.

Wij danken u bij voorbaat voor uw begrip en ondersteuning.

Met sportieve groet,
Hoofdbestuur