Van het bestuur: Kerstgroet

24 december 2022 18:00

Beste Allen,
Het jaar 2022 is wat ons betreft voorbijgevlogen. Een jaar van extremen wel te verstaan. Zonder hier verder op in te gaan - er is immers al genoeg maatschappelijke onrust - is er op voetbalgebied wel degelijk positief nieuws te melden!

Voetballerij

Toch fijn dat enkelen die vooraf kritisch waren nu content zijn met de ontwikkeling van de voetbalorganisatie en de trainersstaf. Het fundament is gelegd en begint te functioneren. Een minimaal verloop, betere onderlinge samenwerking en goede resultaten in de competitie. Ook voor de in oktober gelanceerde Kolping Academie is veel waardering en belangstelling. Instroom van deelnemers en trainingen zijn in volle gang onder leiding van Yuri Cornelisse.

Onze hoofdtrainer van heren senioren 1, Rob Klanker, heeft zijn draai bij Kolping gevonden. Het team is zeer tevreden over zijn aanpak, kennis en kunde. Na evaluatie met de trainersstaf en bestuur heeft Rob dan ook aangeven om zijn contract bij Kolping voor in totaal drie seizoenen te effectueren! Dit geeft rust en continuïteit op de ingeslagen weg die we gezamenlijk hebben uitgestippeld. Het bestuur wenst Rob veel succes met de verdere ontwikkeling in de 1e klasse.

Ook bij de vrouwen onder leiding van Rina Blondeau, die recent haar certificaat HJO heeft behaald, zien we progressie en verbeteringen op gang komen. En de jeugd, wel die dendert fors door! In bijna alle geledingen zien we dat het niveau stijgt. Uiteraard is lang niet alles perfect en goed georganiseerd maar we zijn wel goed bezig. Met andere woorden Kolping is op weg naar sportieve successen!

Algemene Leden Vergadering

Dan kort een aantal onderwerpen vanuit de Algemene Leden Vergadering die op 7 november jl. heeft plaatsgevonden. Financieel staat de vereniging er op dit moment goed voor, maar de grote onzekerheid zijn de almaar stijgende kosten voor energie (de meest ‘kwalijke’), maar ook kleding en de inkopen voor onze kantine geven de nodige hoofdbrekens.

In januari is er meer zicht op de impact van de energiekosten op onze reserves. Wellicht - maar dat moeten we nog gaan beschouwen - is een éénmalige bijdrage van onze leden noodzakelijk om onze vereniging door de winter te helpen. Daarnaast is ook de contributie voor het nieuwe seizoen 2023-2024 vastgesteld. Een uitgebreide toelichting via een aparte nieuwsbrief volgt in februari zodat iedereen goed en volledig geïnformeerd wordt.

Galadiner

Dit was en is een gaaf een evenement. Eindelijk mochten we na twee jaar weer bij elkaar komen. Dit keer was het thema Oudhollands, ondersteunt met een Nederlandstalige muziekbingo. De setting was erg leuk aangekleed: ouderwetse vitrage aan de ramen, boerenzakdoekjes en lampen als sliertverlichting en bij de entree orgelmuziek met een amuse. Enfin een heel fijne avond, volledig bezet en een ontspannen sfeer, eentje om in te lijsten! Veel dank aan de organisatoren vanuit de Vriendenclub, het MBO-college voor de uitstekende bediening en de vele anderen die hieraan hebben bijgedragen.

Rest ons als bestuur eenieder fijne dagen toe te wensen en een voorspoedig 2023. Al gaat het leven deze Kerst even niet zoals gepland, alles komt vast goed, nu of op een later moment!

Tot ziens op 1 januari tijdens de nieuwjaarsreceptie!

Sportieve groet,
Hoofdbestuur Kolping