Internationaal topvoetbal keert terug in Oudorp!

16 september 2023 18:15

Mirjam de Braven

Kolping Boys organiseert in mei 2024 een nieuw internationaal voetbaltoernooi in Oudorp. Op sportcomplex De Nollen strijden de talenten van verschillende toonaangevende profclubs in het weekend van 25 en 26 mei tijdens de Kolping International Cup om de eindzege. In samenwerking met hoofdsponsor Hotel Zuiderduin en AZ wordt hard gewerkt aan het samenstellen van het deelnemersveld van het internationale toernooi voor JO15.

De eerste twee genodigden hebben de deelname aan het toernooi reeds bevestigd. AZ onder 15 is één van de twee groepshoofden tijdens het toernooi. In twee poules van vijf clubs trappen verschillende Eredivisie-clubs en de talentvolle onder-15-selecties van bekende Europese grootmachten op zaterdag af. Op zondag worden de finalewedstrijden afgewerkt. Namens Kolping Boys gaan de talenten van JO16 de strijd aan met de ‘talenten van de toekomst’. De komende periode werkt de organisatie hard aan het completeren van het uitdagende deelnemersveld.

Een Kolping-feestje

De toernooicommissie is achter de schermen al maanden bezig met de voorbereiding voor het voetbalfeest. “In Hotel Zuiderduin hebben we een geweldige hoofdsponsor gevonden en een ijzersterke partner van het toernooi”, aldus een enthousiaste Sijbrand Noome. De voorzitter van de toernooicommissie is blij met de stappen die gezet zijn. “Het is een geweldige uitdaging om dit toernooi op poten te zetten. We zijn de club, sponsors en vrijwilligers ontzettend dankbaar voor het vertrouwen, de steun en de positieve reacties. We gaan er vol voor!”

Het voetbaltoernooi moet een echt voetbalfeestje voor jong en oud worden. Terwijl de Kolping Boys-talenten zich mogen laten zien tegen profclubs, wordt het complex omgetoverd in echt voetbalpark. “De precieze invulling en ‘opstelling’ blijven nog even een verrassing, maar zeker is dat het twee dagen lang voetbal voor en voetbal na is”, gaat Sijbrand verder. “Natuurlijk is het ontzettend gaaf voor de spelers van O16, maar belangrijker is dat het een weekend wordt voor iedereen die bij Kolping Boys betrokken is. Spelers, ouders, vrijwilligers: het wordt een écht Kolping-feestje.”

Vrijwilligers en gastgezinnen

Vind je het leuk om mee te helpen en betrokken te zijn bij de organisatie van het toernooi? De toernooicommissie zoekt nog vrijwilligers. “Iedereen die het leuk vindt om iets voor de club te doen in dit weekend roepen we op om zich aan te melden. Er is altijd wel een klusje te vinden. Laten we met z’n allen de ware kracht van Kolping Boys laten zien en samen een geweldig evenement neerzetten!”

Voor een aantal teams is de toernooicommissie op zoek naar gastgezinnen. “De eerste aanmeldingen zijn inmiddels binnen, maar we hebben nog slaapplekken nodig.” Aanmelden als vrijwilliger of gastgezin kan via: [email protected]. Meer informatie of contact met de toernooicommissie? Stuur dan een mail naar [email protected].

KIC