Kolping Boys ontvangt Schalke 04 en AZ in Oudorp

15 februari 2024 0:15

Fabian Bijman, Kolping International Cup

Het deelnemersveld van de Kolping International Cup is rond. De toernooicommissie kan de deelname van de talenten van het Duitse Schalke 04 en FC Kopenhagen uit Denemarken bevestigen. Ook de toekomstige sterren van Eredivisie-clubs sc Heerenveen en Sparta Rotterdam nemen op 25 en 26 mei deel aan het toernooi op sportcomplex De Nollen.

KIC-2.png

Met de selectie van Breidablik (IJsland) onder 15 is het deelnemersveld van het toernooi compleet. De Kolping International Cup, met groepshoofden AZ onder 15 en Kolping Boys onder 16, brengt internationaal topvoetbal naar Alkmaar en Oudorp. De afgelopen periode heeft de toernooicommissie hard gewerkt aan de samenstelling van het toernooi.

“In samenwerking met toernooisponsor Hotel Zuiderduin en dankzij de inzet van AZ zijn we erin geslaagd een internationaal deelnemersveld samen te stellen. Prachtige clubs uit grote voetballanden als Duitsland en Denemarken, die stuk voor stuk erg enthousiast reageerden”, zegt Sijbrand Noome, voorzitter van de toernooicommissie.

‘Gevestigde namen’

Met ook de laatste bevestigingen op zak zijn de tien beschikbare plekken ingevuld. “We zijn ontzettend trots dat we deze gerenommeerde clubs naar De Nollen hebben weten te halen.” Ondertussen wordt op de achtergrond hard gewerkt aan de organisatie, omlijsting en invulling van het tweedaagse voetbalfeest in Oudorp. Want naast topvoetbal is er ook buiten het veld genoeg te beleven.

“Dankzij de steun en betrokkenheid van verschillende bedrijven en organisaties wordt het toernooi in een Eredivisie-waardig jasje gestoken. Het programma staat in grote lijnen vast, maar we zijn er nog niet. Daarom doen we een beroep op iedereen die de regionale amateursport wil ondersteunen. Neem voor meer informatie en sponsormogelijkheden contact op via [email protected].”

Vrijwilligers en gastgezinnen

Vind je het leuk om mee te helpen en betrokken te zijn bij de organisatie van het toernooi? De toernooicommissie zoekt nog vrijwilligers. “Iedereen die het leuk vindt om iets voor de club te doen in dit weekend roepen we op om zich aan te melden. Er is altijd wel een klusje te vinden. Laten we met z’n allen de ware kracht van Kolping Boys laten zien en samen een geweldig evenement neerzetten!”

Voor een aantal talenten is de toernooicommissie op zoek naar gastgezinnen. “De eerste aanmeldingen zijn inmiddels binnen, maar we hebben nog slaapplekken nodig.” Aanmelden als vrijwilliger of gastgezin kan via [email protected].

KIC