Nieuwe pupillenscheidsrechters van start gegaan

6 november 2022 23:45

Ron Haemers, wedstrijdsecretaris Pupillen

Afgelopen zaterdag hebben Rafael van Heijningen (links op de foto) en Janiek Bos (rechts op de foto) allebei een pupillenwedstrijd begeleid. Voor Janiek was het zijn eerste wedstrijd als scheidsrechter op een half veld. Voor Rafael was het de tweede keer dat hij bij Kolping Boys een wedstrijd heeft gefloten op een half veld. Beide spelen bij Kolping Boys in de JO14-4, maar zijn ook super gemotiveerd om scheidsrechter te worden.

Picture_scheidsrechters.jpg

Rafael en Janiek meldden zich al in al vroegte om 8.00 uur bij het wedstrijdsecretariaat om zich te laten informeren door hun begeleiders en om natuurlijk op tijd het veld en doelen te inspecteren.

Rafael krijgt uitleg van verenigingsscheidsrechter en oud-scheidsrechterscoördinator Jan Bernaards. Jeroen, de vader van Rafael en scheidsrechter voor de KNVB, is bereid om Janiek te ondersteunen.

Om 8.45 uur starten de wedstrijden en onder toeziend oog van hun begeleiders fluiten Rafael en Janiek allebei een prima wedstrijd. Vermoeiend is het wel want het is best wel even wennen om niet overal op het veld te willen zijn. Er worden dan ook veel meters gemaakt. Rond 10.15 uur zijn ze klaar en daarna kunnen ze even bijkomen. Om 11.15 uur beginnen ze aan hun volgende klus, de wedstrijd met hun eigen team JO14-4.

Fluiten bij de pupillen is een mooie start om ervaring op te doen als beginnend scheidsrechter. Lijkt jou dit ook leuk? Meld je dan snel aan voor de cursus pupillen scheidsrechters die binnenkort wordt georganiseerd. Inschrijven kan hier. Voor vragen over de cursus kan je contact opnemen met Gerard Venneker ([email protected]). Wil je meer weten over het fluiten van wedstrijden bij de pupillen neem dan contact op met Ron Haemers ([email protected]).