Borg

Kolping Boys verwacht van leden, of ouders van leden dat zij vrijwilligerswerk doen voor de vereniging, in de vorm van verenigingsdienst

En als het echt niet mogelijk is om vrijwilligerwerk te doen dan verwachten we van het lid en/of ouders een geldelijke bijdrage aan ons vrijwilligerswerk in de vorm van de verenigingsdienst borg.

Voorafgaande aan het voetbalseizoen betaalt elk lid of gezin, bij meerdere leden jonger dan 19 jaar, 50 euro borg middels een automatische incasso,  als waarborg voor het uitvoeren van de verenigingsdienst. Als de verenigingsdienst niet wordt uitgevoerd, dan vervalt de borg. De borg wordt in dat geval gebruikt voor inhuren van een betaalde kracht in b.v. de kantine. Het volgend seizoen betaal je dan opnieuw borg.

Iedereen betaalt (in ieder geval één keer) borg. Dus ook als je vrijstelling hebt voor het uitvoeren van verenigingsdienst, b.v. omdat je vrijwilliger bent, betaal je borg.

Zolang je de verenigingsdienst elk seizoen vervuld hebt of vrijstelling hebt gekregen, omdat je vrijwilliger bent, blijft de borg staan voor het volgend seizoen. Bij het uitschrijven als lid van Kolping Boys ontvang je de betaalde borg terug.

Is de automatische incasso niet gelukt, dan kunt u de verenigingsdiens borg van €50,- ook zelf overmaken op rekeningnr. NL09INGB0004017695 t.a.v. verenigingsdienst vv Kolping Boys, met vermelding verenigingsdienst borg.
Let op: voor het seizoen 2024-2025 is de borg vastgesteld op €80,-.

Let op:
  • Leden die als niet-spelend lid geregistreerd staan, alle kabouters en mini’s en alle zaalvoetballers die geen veldvoetbal lid zijn, hoeven zich niet te registeren voor de verenigingsdienst, en betallen geen borg.
  • Het seizoen dat je lid wordt hoeft je geen verenigingsdienst uit te voeren en betaal je geen borg. De verenigingsdienst verplichting en de borg gelden vanaf het 2e seizoen dat je lid bent.
  • AlkmaarPas:
    Leden die contributie betalen met een "gratis" AlkmaarPas kunnen de verenigingsdienst borg NIET betalen met hun AlkmaarPas.

Het tegoed op de pas is beschikbaar voor kinderen om te sporten, te zwemmen, sportkleding te kopen, ouderbijdrage aan school te betalen, niet voor het afkopen van vrijwilligerswerk.