Borg

Voorafgaande aan het voetbalseizoen betaalt elk lid of gezin, bij meerdere leden jonger dan 19 jaar, 50 euro borg,  als waarborg voor het uitvoeren van de verenigingsdienst. Als de verenigingsdienst niet wordt uitgevoerd, dan vervalt de borg. De borg wordt in dat geval gebruikt voor inhuren van een betaalde kracht in b.v. de kantine. Het volgend seizoen betaal je dan opnieuw borg.

Iedereen betaalt (in ieder geval één keer) borg. Dus ook als je vrijstelling hebt voor het uitvoeren van verenigingsdienst, b.v. omdat je vrijwilliger bent, betaal je borg.

Zolang je de verenigingsdienst elk seizoen vervuld hebt of vrijstelling hebt gekregen, omdat je vrijwilliger bent, blijft de borg staan voor het volgend seizoen. Bij het uitschrijven als lid van Kolping Boys ontvang je de betaalde borg terug.

Let op:
  • Leden die als niet-spelend lid geregistreerd staan, alle kabouters en mini’s en alle zaalvoetballers die geen veldvoetbal lid zijn, hoeven zich niet te registeren voor de verenigingsdienst, en betallen geen borg.
  • Het seizoen dat je lid wordt hoeft je geen verenigingsdienst uit te voeren en betaal je geen borg. De verenigingsdienst verplichting en de borg gelden vanaf het 2e seizoen dat je lid bent.
  • Als je de borg financieel niet op kan brengen en b.v. het lidmaatschap betaalt met de Alkmaar Pas, of via het Jeugd Sport Fonds of Stichting van het Kind, dan kan je vrijstelling vragen. Stuur een mailtje naar de verenigingsdienstbeheerder met het verzoek om vrijstelling voor het betalen van de borg. De beheerder controleert dit bij de ledenadministratie en geeft je vrijstelling.