Opleidingen

Clubarbitrage

Om de kwaliteit van de arbitrage te waarborgen en daar waar mogelijk te verbeteren is een goede opleiding en begeleiding een eerste vereiste. Een scheidsrechter die een gedegen opleiding genoten heeft en van zijn deskundigheid blijk geeft, zal meer respect en begrip afdwingen bij spelers dan een niet opgeleide scheidsrechter.
Tevens zal een opleiding bijdragen aan het zelfvertrouwen van de scheidsrechter.

Binnen de KNVB zijn o.a. de volgende opleidingen mogelijk:

Indien mogelijk zullen opleidingen zoveel mogelijk bij de eigen vereniging worden georganiseerd of in samenwerking met andere verenigingen.
In principe neemt Kolping Boys de kosten van de opleiding voor zijn rekening.

Heb je interesse in een van bovenstaande opleidingen meldt dit dan aan de scheidsrechtercoördinator.