Handleiding

Vrijwilligerswerk als verplichte tegenprestatie
Het is tegenwoordig ondenkbaar dat een vereniging volledig kan draaien op basis van vrijwilligers.  Kolping Boys heeft in het verleden al gewerkt met verplichte terrein- en kantinediensten voor junioren en senioren leden, en sinds vorig seizoen heeft de pupillencommissie een systeem opgezet van ouders van pupillen die per team kantinediensten doen op de zaterdagmorgen.

In de ledenvergadering van februari 2017 is afgesproken dat vanaf het seizoen 2017-2018  ieder spelend lid of ouder (verzorger) een bijdrage aan de vereniging gaat leveren in de vorm van deelname aan de verenigingsdienst, met een eenmalige borg van € 50,-.

‘Wij willen niet dat er hier een paar mensen opdraaien voor al het werk’
De gedachte achter het gehanteerde systeem is dat alle leden een steentje moeten bijdragen aan het functioneren van de vereniging. Het systeem van diensten is verder uitgewerkt in het Verenigingsdienst protocol.

Elk lid dat reeds op een andere wijze vast vrijwilligerswerk doet voor de vereniging (bijvoorbeeld als trainer, geleider of scheidsrechter) kan vrijstelling voor verenigingsdienst aanvragen bij verenigingsdienst beheerder via [email protected]

In onderstaande handleiding wordt in 3 stappen uitgelegd hoe je jezelf aanmeldt voor de verenigingsdienst en een taak inpland:

1. Registreren
  2. Invullen profiel
  3. Plannen taak
Download hier de handleiding Verenigingsdienst.

‘Uit mezelf had ik het niet gedaan, maar het is eigenlijk wel gezellig; en zoveel uur is het nou ook weer niet’

'Wil je bij een goed georganiseerde voetbalvereniging voetballen, dan moet je er ook wat voor doen'