Aanvraagformulier VOG

Beste trainer, coach en/of begeleider,

Kolping Boys streeft er naar om voor iedereen een zo goed mogelijk sportklimaat te creëren. Bij een goed sportklimaat staan sportiviteit en veiligheid voorop. Op het gebied van veiligheid wil het hoofdbestuur van Kolping Boys een extra stap zetten door te gaan werken met de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Op basis van onderstaande gegevens zullen wij de aanvraag van de Verklaring Omtrent Gedrag in gang zetten. U wordt vervolgens door middel van een e-mail geïnformeerd en uitgenodigd om via een beveiligde website verdere gegevens te verstrekken en akkoord te geven voor de aanvraag. Om de aanvraag af te wikkelen is bevestiging van uw identiteit benodigd, u heeft hiervoor uw DigiD nodig.

Nadat u de Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) heeft ontvangen verzoeken wij u een kopie van de verklaring per e-mail naar secretaris@kolpingboys.nl te sturen. Een scan in bijvoorbeeld PDF-formaat van de verklaring volstaat en daarmee houd je de originele VOG in eigen bezit.

Het NOC*NSF subsidieert de VOG aanvragen, voor u zijn hier dus géén kosten aan verbonden.

Met de VOG sluit Kolping Boys zich aan bij een brede maatschappelijke tendens die beoogt goede waarborgen te geven voor de omgang met minderjarige en/of kwetsbare mensen. Informatie over de VOG kunt u vinden op de website van de overheid en het NOC*NSF :

U kunt onderstaand formulier gebruiken om de aanvraag te starten.

Met vriendelijke groet,
Gerben van der Waal