Zaterdag 4 oktober 2014, Jong Holland F2, Alkmaarsche Boys F3, 7-4

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 03

4 oktober 2014 13:30

Onbekend

Iemand zei vooraf tegen mij: “Jong Holland uit, die win je niet!”. Nou, helaas heeft hij gelijk gekregen. Afgelopen zaterdag liepen we tegen een pijnlijke nederlaag aan. De F2 van Jong Holland bleek toch een maatje te groot voor onze helden. Ondanks 4 doelpunten van onze kant (Max, Connor, Sidney en Timo), konden we niet voorkomen dat Jong Holland er bij ons 7 in schoot. De mannen van JH waren in mijn beleving allemaal een jaartje ouder en zeker een kop groter dan de meesten van ons. Daarbij komt dat er waarschijnlijk een speler van de F1 mee speelde die 3 doelpunten voor zijn rekening nam. Ongetwijfeld gaan we dit vaker tegen komen, dus daar moeten we mee om leren gaan.

Het was een beetje een onrustige wedstrijd van onze kant. Spelers die niet exact wisten waar ze moesten staan, om de 5 minuten wisselen wat ook extra onrust gaf in ons spel en een scheidsrechter die (in onze ogen) af en toe een dubieuze beslissing in het voordeel van JH nam. Een wedstrijd waarvan we moeten leren en onze conclusies trekken en…eh…ik kom er opeens achter dat dit allemaal wel heel erg serieus klinkt!

Laten we vooral 1 ding met z’n allen niet vergeten, het zijn nog maar kinderen die het volgens mij erg naar hun zin hebben in dit team. We hebben een paar mooie wedstrijden gehad en we laten die vreugde niet door 1 misstap van ons afpakken. Het positieve van zaterdag was dat het schitterend weer was, dat we na de wedstrijd de penaltyserie goed hebben afgerond en dat Yahya trakteerde op heerlijke zelfgemaakt cupcakes vanwege zijn 7e verjaardag. Nogmaals gefeliciteerd en ze waren erg lekker!

Kop op allemaal en op naar de volgende wedstrijd.

Doelpuntenmakers tot nu toe:

Sidney  3

Timo     3