Zaterdag 18 oktober, Kolping Boys F3 – Alcmaria Victrix F2: 1-2

Jordy Pietersma

Accommodatie

Onbekend

Na een weekje rust (behalve dan de gewonnen oefenwedstrijd tegen HSV F2 met 10-1) moesten we aantreden tegen de mannen en vrouwen van Alcmaria F2. Bijna allemaal 2e jaars F2 spelers en dat kon je zien. De meeste waren een kop groter dan onze helden en daardoor ook een stuk sterker en agressiever. De eerste helft speelden we slap en futloos. Dat betekende niet dat we werden overlopen, maar echt kansen creëren lukte helaas niet. Daarbij dient ook gezegd te worden dat de keeper van de tegenstander behoorlijk wat reddingen moest verrichten. De spaarzame aanvallen van Alcmaria werden toch redelijk gepareerd door onze verdediging, maar uiteindelijk konden we het niet voorkomen dat we 0-1 achter kwamen in de eerste helft. In de rust hebben we de mannen toegesproken dat het slap en niet best was de eerste helft en dat het de tweede helft beter moest. Nou volgens mij was dat best wel aardig gelukt. We kregen steeds meer grip op de wedstrijd en waren meer in balbezit. Er werden meer duels gewonnen en hier en daar werd er een belangrijke schouderduw uitgedeeld. We kregen steeds meer kansen, maar helaas was de keeper van Alcmaria behoorlijk goed.

Na een aanval van ons en wat klutsen van benen en ballen, belandde de bal uiteindelijk via een been van een Alcmariaan in het doel. De stand was eindelijk 1-1. We probeerde de overwinning binnen te halen door goed voetbal, hard werken en mooi samen spelen. Maar de keeper van Alcmaria hield alles tegen. En iemand zei ooit eens, als je aan de ene kant niet scoort, dan valt hij aan de andere kant…en dat gebeurde dus ook helaas. Alcmaria maakte vlak voor tijd de 1-2.

Jammer mannen, maar de tegenstander was ook wel erg sterk, dus dan is 1-2 helemaal geen slecht resultaat.

Komende week allemaal trainen en dan gaan we er volgende week weer tegen aan.