Zaterdag 15 november, De Foresters F3 – Kolping Boys F3: 2-6

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 03

15 november 2014

Onbekend

Als vader van 2 kinderen wil je natuurlijk je aandacht verdelen over je beide kinderen. Dus was het zaterdag mijn taak om met mijn dochter mee te gaan naar de hockey. Hockey is eigenlijk hetzelfde als voetbal, maar dan met een stick. Het enige verschil is dat het meestal veel verder weg is. Bloemendaal, Heemstede, Aardenhout en deze keer Zandvoort. En met regen en wind is Zandvoort een troosteloze bedoeling. Maar goed de wedstrijd dan, het ging gelijk op, met aanvallen van beide kanten en goed keepers werk. Vlak voor tijd kwam er gejuich op vanuit onze supporters omdat de tegenpartij een eigendoelpunt had gemaakt. De vreugde werd snel vervangen door onbegrip omdat het doelpunt werd afgekeurd. Blijkt een regel te zijn binnen de hockey dat als er binnen de cirkel geschoten wordt en hij via een tegenstander het doel in gaat het doelpunt niet telt…onbegrijpelijk. Moeten ze bij de voetbal eens proberen!

Maar de voetbal dan. Ik heb begrepen dat:

-       De wedstrijd bijna niet door was gegaan omdat de KNVB alle “gras-wedstrijden” had afgelast. Gelukkig kon Foresters snel schakelen en ruimte creëren op hun kunstgrasveld.

-       De eerste helft 0-0 is gebleven.

-       Timo en Sidney heel goed hebben gekeept.

-       De 2e helft onze mannen oppermachtig waren.

-       Ruben nu echt aan het scoren begin te raken.

-       De tegenstander er heel lang over heeft gedaan om de uitslag door te geven aan de KNVB.

-       De mannen van Foresters allemaal 2 koppen groten waren.

-       Onze mannen daar geen moeite mee hadden.

-       Interim coach Ewout (vader Connor) de mannen prima kon sturen, ondanks een zware kater.

-       Doelpunten makers Connor (2x), Ruben, (2x), Timo (1x), Yahya (1x)

-       Jayden, Yannick en Max weer keihard hebben gewerkt en veel meters gemaakt.

-       We nu 5e staan met een wedstrijd minder.

Maar het aller belangrijkste van de dag (los van de overwinning) was wel dat Yahya eindelijk zijn doelpunt gemaakt heeft. Klasse man, goed gedaan. Ik hoorde dat iedereen ontzettend blij voor je was en het je gunde. Als je nu net als Ruben na je eerste doelpunt gelijk daarna er 2 gaat maken dan belooft dat nog wat. Op naar de volgende wedstrijd!

Doelpuntenmakers:

Sidney              6

Timo                 5

Connor             4

Max                  4

Ruben              3

Jayden             2

Sebastian         2

Yanick              1

Yahya               1

Tegenstander    1

Totaal            29 voor en 14 tegen.