Zaterdag 7 maart, Kolping Boys F3 – KSV F2: 2-1

Zoe de Jong

Accommodatie

Onbekend

Eindelijk weer een spannende pot voor de competitie. KSV F2 uit het kruis kwam op bezoek. Een team waar we vorig seizoen nog een mooie 4-1 winst hadden geboekt. Zou moeten kunnen lukken, om maar eens wat werkwoorden erin te gooien.

Met Connor niet aanwezig omdat hij op de korte lange latten stond, gingen we met 1 wissel het veld in. Max stond de eerst helft op doel en heeft niet veel te doen gehad. Uiteindelijk kwam KSV 3 keer op ons doel af, maar door goed uitkomen van Max werd het doel dusdanig verkleind dat de spitsen de bal er niet in kregen. Wij zelf creëerden kans op kans met mooi voetbal, goed overspelen en leuke soloacties. Ik heb echt weer genoten van de mannen. Helaas konden we in de eerste helft het net niet laten bollen, waardoor we met 0-0 de rust in gingen.

Na de rust, met Timo op doel, begonnen we zoals we waren geëindigd. Met mooie aanvallen en veel balbezit. Na 4x de paal en 2x de lat geraakt te hebben was het uiteindelijk Sidney die de 1-0 op het scorebord kreeg. We bleven goed spelen en waren heer en meester op het veld. En na een wout van benen, een scrimmage waar ze bij de rugby jaloers op zouden zijn en een been van KSV werd het uiteindelijk na een eigendoelpunt 2-0.

Vlak voortijd werd het toch nog even heel spannend. Bij een 2-0 voorsprong dacht de mannen dat de pot in de zak zat en we de wedstrijd rustig konden uitspelen. Maar daar dacht KSV heel anders over en probeerde extra druk te zetten. Dit had succes want vlak voor tijd werd het 2-1. Niet veel later werd het bijna nog 2-2 door slecht wegwerken van onze achterhoede, maar gelukkig ging de bal net naast en floot de scheidsrechter voor einde wedstrijd, pfffff. Zoveel beter en dan toch maar 2-1 winnen, billen knijpen noemen ze dat.

We blijven goed meedoen bovenin de competitie en komende zaterdag moeten we naar KSV F3, een team met nog 0 punten. Dat moet te doen zijn lijkt mij.

Vermeldenswaardig:

-          Jayden stond op het middenveld en heeft het erg goed gedaan. Het lijkt voor hem de beste plek.

-          Yahya krijgt meer vertrouwen en dat zie je terug in zijn spel. Hij is behoorlijk aan het groeien.

Tot volgende week.