Zaterdag 14 februari 2015, FC Uitgeest F4 - Kolping Boys F3, 4-3.

FC Uitgeest F4

Kolping Boys JO9-3

F-pupillen zaterdag, F3, 3e klasse 05

14 februari 2015 9:00

Onbekend

Op Valentijnsdag moesten we aantreden tegen de sterke F4 van FC Uitgeest. Het bleek al snel dat dit een moeilijke wedstrijd zou worden, met de 2 gevaarlijk spitsen die ze in het veld hadden staan. Toch konden we best goed tegenstand bieden, maar helaas gingen we uiteindelijk met een 4-3 nederlaag naar huis. In de eerste helft kwamen we op 2-0 achterstand door een goed doelpunt van Uitgeest en een eigendoelpunt van Timo, jammer want wij hadden best aardige kansen gehad. Helaas brak het bij ons aan scherpte en overzicht vandaag. FC Uitgeest was gewoon scherper en agressiever dan onze mannen. Toch konden we het voor de rust wel weer spannend maken door een mooi doelpunt van Timo, 2-1.

Na de rust kwamen we goed uit de startblokken wat al snel resulteerde in een mooi doelpunt van Connor, 2-2. Na wat aanvallen heen en weer was er opeens een schot van een speler van Uitgeest die tegen de lat kwam. De bal stuiterde op de grond en kwam weer het veld in. De bal had de lijn geraakt en was in onze ogen (en die van onze vaste supporters) er zeker niet overheen gegaan. Toch besliste de jonge scheidsrechter dat het een doelpunt was, totaal onterecht. Wat gemopper van onze kant had geen effect en de stand werd 3-2. Totaal van slag speelden we verder en we kwamen er even niet meer aan te pas. Niet veel later werd het dan ook 4-2. Toch konden de meeste dit verdriet een plek geven en pakten het goed op. Het laatste doelpunt van de wedstrijd werd dan ook door Kolping Boys gescoord door onze topscoorder Timo. De uitslag gaf wellicht goed de verhoudingen weer, maar zuur is het wel.

We zullen moeten accepteren dat er soms beslissingen worden genomen die niet in ons voordeel uitpakken, daar zullen we helaas nog wel vaker tegen aan lopen. Ook ik moet daar nog aan wennen. Als speler kon ik dat goed verwerken, nu als coach nog!!

Op naar volgende wedstrijd en let op, we staan nog steeds gedeeld eerst!