Koedijk E5 – Kolping Boys E12

31 augustus 2013 10:15

Accommodatie

Onbekend

Na de eerste bekerwedstrijd kansloos met 1-8 te hebben verloren tegen BOL E3 zijn we met frisse moed aangetreden uit tegen Koedijk E5.

Na een korte warming-up zijn we gestart aan de wedstrijd. We begonnen goed en na een rush van Thijs op de rechterkant en een knap diagonaal afstandschot belandde de bal in de verre hoek over de keeper 0-1. Daarna kwam Koedijk in actie en scoorde 1-1 door iets te makkelijk te hebben verdedigd.

Maar we gingen met volle moed verder. Er werd goed samen gespeeld en na een knappe pass van Thijs binnendoor ontving Oscar met zijn verdediger in de rug de bal en na een knappe draai en schot kwamen we op 1-2 voorsprong.

Vervolgens gingen we opnieuw in de aanval en Lars kwam in een mooie schiet positie en knalde de bal knap langs de keeper 1-3.

Toen gebeurde iets moois op de linker flank. Wisse onderschepte de bal en gaf een pass binnen door op Lars, waarna Lars de één twee afrondde door de bal weer terug te geven aan Wisse die vervolgens Thijs vrij zette voor de keeper en fraai afrondde 1-4.

We gingen vervolgens de rust in en na een lekkere beker limonade en Omar in het keepershirt gehesen gingen we opnieuw het veld in.
We startte wat slapjes wat door de tegenstander werd afgestraft 2-4. We waren weer gewaarschuwd en na een goede pass van Thijs op Wisse en na een fraaie actie raak schoot 2-5.

Omar nog wat onwennig op doel kreeg de bal, na een iets wat slordige uittrap, niet ver genoeg van de goal. De spits van de tegenstander was er als de kippen bij en scoorde 3-5. Kop omhoog en verder gaan en daarna gingen de uittrappen al beter. Het leek wel een kopie van het eerste doelpunt, want Thijs kwam weer over rechts en met weer een fraai diagonaal schot belandde de bal in het net en kwam d eindstand op 3-6.
Vervolgens nog even een strafschoppen serie, waarin Omar bijna alle ballen van de tegenstander stopte sloten we de serie in ons voordeel af.
Prachtige overwinning van de kerels.

Patrick

Begeleider E12