Kolpingboys E5 schudt WestFriezen E3 ook van zich af.

Kolping Boys JO11-3

Westfriezen E3

Competitie

E-pupillen zaterdag, E5, 3e klasse 04

12 oktober 2013 10:15

Scheidsrechter

Ouder

Accommodatie

Onbekend

Wedstrijdverslag van afgelopen zaterdag.

De jongens hadden er zin in, alleen moesten we het doen met 7 man. Dus geen wissels. Danny had zich afgemeld, omdat hij ziek was en Yoeran ligt nog steeds met zijn arm in het gips. Ik had de jongens al in de kleedkamer aangesproken om hun energie goed te verdelen over de hele wedstrijd. Er kon namelijk niet gewisseld worden als je moe werd. Ik denk dat de jongens het te letterlijk namen, want Westfriezen E3 mochten de aftrap nemen en scoorde vrijwel meteen in de eerste minuut. 0-1!. Weer een achterstand net als vorige week. Maar ik had alle vertrouwen in de jongens. Het duurde eventjes voordat de jongens in het spel kwamen en elkaar konden vinden. Nuel en Tijmen stonden op het middenveld en ik had Tijmen de opdracht geven om als aanvoerder te functioneren. Dat deed hij best goed. In de 10de minuut kreeg Stefan eindelijk wat ruimte binnen de 16 en wist het weer mooi en hard af tewerken met zijn gevaarlijke linkse. 1-1! Kort daarna kreeg Divine de bal aangespeelt door Hasan wist los te komen van zijn mannetje en ook met links kon hij zijn doelpunt afwerken 2-1 (12de minuut). Nuel begint zijn draai ook steeds meer te vinden op het middenveld en kreeg op aangeven van Hasan de kans om ook een doelpuntje mee te pikken en ja hoor het was mooi raak ver in de rechterhoek. 3-1 (16de minuut). Toen was eenmaal de motor op gang. 3 minuten erna scoorde Stefan weer 4-1 en in de 22ste minuut gaf Divine een mooie assist aan Stefan waardoor hij het weer mooi afwerkte 5-1!. Vlak voor rust wist Westfriezen nog wat terug te doen 5-2! In de 2de helft gingen we gewoon verder met ons spel. We speelden aanvallender en Jazzley en Hasan zorgde ervoor dat het achter pot dicht bleef. Jazzley kreeg ook een schot op doel maar die werd mooi tegen gehouden door de keeper. We kregen een corner mee. Divine nam de corner vanaf links, de bal kwam voor het doel van Westfriezen en werd  ongelukkig met de voet geraakt door een speler van Westfriezen het doel in. 6-2 (27ste minuut). Kort daarna gebeurde het weer maar dit keer een bal van Stefan die via de paal tegen een speler van Westfriezen aan kwam en ook in het doel belande. Echt heel ongelukkig, maarja dit hoort bij het voetbal. 7-2 (29ste minuut).

Hierdoor wilde Westfriezen toch heel graag weer een doelpuntje mee pikken.

Het is Westfriezen eerder gelukt met zo'n achterstand terug te komen, 7-7 tegen Sporting S. Dus na dit doelpunt gingen ze volop in de aanval, ze kregen daardoor ook een kans om te scoren, maar Sverre wist hem tegen te houden en zag in een oog opslag dat Tijmen heel graag de lange bal wilde hebben en die gaf Sverre ook meteen, en daardoor stond Tijmen oog in oog met de keeper van Westfriezen en wist hem koelbloedig af te werken. 8-2 (30ste minuut). Het werd Westfriezen bijna onmogelijk gemaakt om door de defensie te komen. Jazzley en Hasan gaven weinig tot niets weg. Doordat Westfriezen ook steeds aanvallender ging spelen ontstond er meer ruimte.

Dit keer gaf Nuel een hele mooie pass aan Stefan en maakte het weer mooi af. 9-2 (41ste minuut). Nu kreeg Westfriezen de kans om te scoren, maar gelukkig kwam Sverre op tijd zijn doel uit. De scheids gaf een penalty tegen, omdat hij beweerde dat Sverre met gestrekt been uit kwam. De penalty werd genomen en Sverre wist hem te stoppen heel goed gedaan! Vlak voor het eindsignaal pakte Divine ook weer een doelpuntje mee door heel fraai in de rechter kruising te scoren. 10-2! (48ste minuut). Dit was uiteindelijk ook de eindstand.

Voor aankomende zaterdag 19 oktober is er GEEN voetbal wedstrijd. De eerst aankomende wedstrijd is zaterdag 26 oktober.

We spelen dan tegen RKEDO E2. Wedstrijd begint om 11 uur. Graag verzamelen om 10 uur bij de wedstrijd secreteriaat.

Adres is:

Sportpark De Krom - RKEDO

Julianastraat 45 1633 JL

AVENHORN

tel. 072-5021518

Vandaag wordt er gewoon getraind en volgende week maandag ook. Laat aub op tijd weten als jullie op vakantie zijn, dan kunnen we kijken of we de training door laten gaan.

Gr. David Nelwan