Tour de Kolping Boys & Girls, 29 juli 2022

1 augustus 2022 19:15

John van den Oord

Een aantal vaste supporters van Kolping Boys zondag 1 organiseert jaarlijks happen & trappen. Het is inmiddels een traditie geworden. Voor de 6e editie is er gekozen voor de route ‘over 36 bruggetjes in Alkmaar’ en voor het thema ‘sponsoren van Kolping Boys’. Vanwege het thema hierbij het verslag.

Deelnemers Tour de Kolping

Tour_de_Kolping_1.jpg

Van boven naar links naar rechts; Jacques en Lianda Peetoom, Piet Ursem, John van den Oord, Willem Riepma, Pieter, Jaap de Vries, Jos Langedijk, Jan Kraakman, Frank Hombroek, Cees Bruin, Marrianne de Vries, Diana Kraakman, Truus Blaauw, Lida Langedijk en fotograaf Petra Hombroek.

Het vertrek was bij ‘het groene hart’, het voormalig complex van VV Kolping aan het Kolping pad (achter de Herenweg). Dick Veel heeft zich ingespannen voor deze officiële benaming. We hebben een wandeling gemaakt op de heilige grond van Kolping Boys. Piet Ursem en Jan Kraakman hebben hier gespeeld en veel avonturen beleefd. De sterke verhalen kwamen spontaan naar boven. Toch bleek de opdracht ‘ga op zoek naar gedenkteken van Kolping op voormalig veld 1’ geen gemakkelijke opgave. Dit was ook voor deze boys moeilijk te vinden, en uiteraard klopte de locatie niet…). Bij de bejaarden woningen is bij de opening (door woningbouw Willibrordus) Kolping ingegraveerd in de poort. Daarna rondleiding in het groende haart door Willem Riepma, ook met Kolping verleden. Een prachtige tuin, met bloemen, fruitbomen, speeltuin, nu een oase van rust…..

Tour_de_Kolping_2.jpg Tour_de_Kolping_3.jpg

Albert Heijn Oudorp

Na de rondleiding in het groene hart ‘meat & great’ met onze hoofdsponsor Albert Heijn Oudorp. Wij werden hartelijk ontvangen door Mariska Bruin en Robin de Goede met koffie en een gevulde koek. Daarna een rondleiding door de kantoren en magazijn. Robin kwam ook niet een belangrijk nieuwtje, in mei 2023 gaat AH Oudorp het hoofdsponsorschap van VV Kolping Boys continueren!

Tour_de_Kolping_4.jpg Tour_de_Kolping_5.jpg

Het IJKgebouw (de Eendracht)

Na het nemen van diverse bruggetjes (reisleider Jacques Peetoom) kwamen we aan bij het IJK gebouw voor de lunch. Leon van Bourgonje is sponsor in natura bij Kolping Boys. Wij genoten van een heerlijke lunch tegen een gereduceerd tarief. Opa Cees Bruin ging op de foto met de bedrijfsleider.

Tour_de_Kolping_6.jpg Tour_de_Kolping_7.jpg

Berries bar & kitchen;  borrel bij Ralph Dieke

Na talrijke bruggetjes kwamen wij uiteindelijk aan bij de Berries aan het Waagplein. De kaasmarkt was net afgelopen dus Ralf Dieke had tijd om ons te ontvangen. Een heerlijk tapbiertje, mooi zonnig weer en een leuk ambiance. Ralph en zijn zoon Mitchel zijn al jaren sponsor van Kolping, de laatste jaren van ZAT 1.

Tour_de_Kolping_8.jpg Tour_de_Kolping_9.jpg

BBQ bij Marrian en Jaap de Vries

De fietstocht (na de laatste 10 bruggetjes) eindigde bij Marrian en Jaap de Vries, Zij waren vorig jaar 40 jaar getrouwd en zij boden een BBQ aan.

Tour_de_Kolping_10.jpg Tour_de_Kolping_11.jpg

Tour_de_Kolping_12.jpg Tour_de_Kolping_13.jpg

Weer een geslaagde dag, volgend jaar weer het thema sponsors van Kolping Boys, deel 2.
Marrian en Jaap bedankt voor de bbc en Jacques voor de organisatie.

Verslag: John van den Oord.