Foto's uit de oude doos (7): Eén van onze eerste Welpenelftallen

25 december 2016 0:00

Dirk Veel

Bijgaande foto is afkomstig uit het foto album van ons werkersploeg lid Cor Grootjes. Het is een bijzondere foto die genomen is op ons oude veld achter de Sint Jozef lagere school.
Achter het elftal is het sintelveld te zien wat voor het voetbalveld lag met daarachter de schoolpleinmuur waarvan de nissen voor de voetballende schooljeugd als doel fungeerden.

Aan de bovenkant van de muur lag het schoolplein van de bewaarschool (gebouwdeel rechts op de foto). Recht achter de rechter ballenvangerpaal zien we het deel van het patronaatsgebouw waarin later De Beatbunker haar onderkomen had. Daar tegenaan (slecht zichtbaar) waren de enige twee houten kleedkamers gebouwd die onze vereniging toen rijk was.

Het betreft een foto die we dateren op 1957 waarop het enige welpenelftal (zo heetten de huidige D-pupillen tot 1960) te zien is dat Kolping Boys toen rijk was.

Op de foto zien we geleider Piet Hes (1) en staand vlnr: Hans Tamis, Floor Hoogeboom, Cor Grootjes, Gerard Veldman, Piet Klanker, Arie Louwen en hurkend vlnr: Jacob Rood, Piet Reus, André Nuyens, Frans Nuyens, Gerard Ursem, Daan de Bruin.

Meer 'Foto's uit de oude doos'