Een update van het bestuur

15 november 2020 22:00

Gerben van der Waal, secretaris

Beste vrienden van Kolping, ouders en vrijwilligers,

Zoals jullie hebben gemerkt hebben we de Algemene Leden Vergadering helaas niet kunnen
laten doorgaan deze zal worden verschoven naar een later tijdstip. Wat wij jullie alvast
kunnen meegeven is dat de onze jaarcijfers over het seizoen 2019-2020 door kascontrole
commissie zijn gecontroleerd en dat het bestuur decharge is verleend.

Ondanks de moeilijke eindfase van het afgelopen seizoen hebben we de jaarcijfers positief kunnen afsluiten. Dit heeft vooral te maken met kostenbeheersing door tijdig in te grijpen en enkele positieve meevallers die onze kaspositie heeft doen verstevigen. Als we in staat zijn om het financiële beleid verder voort te zetten komt dit onze solvabiliteit en financiële gezondheid ten goede. Dit is een belangrijk gegeven om onze bloeiende voetbalvereniging in stand te houden want daar doen we het met zijn allen voor!

Enkele leuke weetjes
In 2019-2020 heeft Kolping welkome spelerspenningen mogen ontvangen van onder andere PEC Zwolle en AZ. Dit betreft onze jeugdspelers Quinten van den Heerik en Beau Reus maar ook een WK vergoeding vanuit de UEFA in verband met de prestaties van onze Leeuwinnen en special Stefanie van der Graft.

Er is een videoanalyse systeem langs het Veld A geïnstalleerd. De volgende fase is het in gebruik nemen van dit systeem welke door Mobile Viewpoint aan VV Kolping Boys ter beschikking is gesteld. Dit systeem maakt het mogelijk om trainingen en wedstrijden met video analyses te ondersteunen. Het is aan onze trainersstaf om hier voordelen uit te halen bijvoorbeeld door voetbal tactische aanpassingen door te voeren, maar ook om spelers hun spelinzicht te verbeteren. Een oproep aan minder ervaren trainers: maak hier gebruik van het gaat je echt helpen.

Ons voetbalplatform begint zich langzaam te ontvouwen als een stevig fundament want naast het camerasysteem en het spelersvolgsysteem is de leermethodiek VTON binnen Kolping geïntroduceerd. Dit systeem is met zijn offline apps uniek in de wereld. De voetbalmethode is volledig digitaal met een app voor alle platforms. Trainingen en oefenvormen worden ondersteund met filmpjes en animaties.

Investeringen
Via onze website en nieuwsbrief hebben jullie kunnen lezen dat een aantal investeringen op de rol staan om te gaan ‘vergroenen’, onder andere door de veldverlichting aan te pakken die ook aan vervanging toe is. Deze projecten gaan binnenkort van start zodra de subsidieregelingen zijn toegewezen. Ook onze commissie voor beheer en onderhoud wordt bij deze projecten betrokken en heeft haar bevindingen met het bestuur gedeeld.

Met ander woorden ondanks deze moeilijke tijden en beperkte mogelijkheden pakken we als bestuur nu juist door om het fundament voor Kolping Boys solide neer te zetten gericht op duurzaamheid voor de langere termijn. Wij vertrouwen erop dat eenieder deze aanpak ook ondersteund. Voldoende draagvlak is in deze fase erg belangrijk schroom dus niet om ons aan te bespreken als je vragen hebt of meer wilt weten.

Met sportieve groet,
Het Bestuur