KERSTGROET BESTUUR

17 december 2020 23:00

Het Bestuur

Beste leden vrijwilligers, trainers en ouders,
Vanuit het pittoreske Alkmaar doen wij U graag een kerstgroet toekomen voordat wij met zijn allen in retraite gaan. Het woord corona of het nieuwe normaal kan ik bijna niet meer uitspreken maar toch het jaar 2020 ligt weer bijna achter ons, een bizar jaar wel te verstaan! Op voorhand hoop ik dat jij en je dierbaren gezond de tijd zijn doorgekomen.

Screenshot_2020-12-17_at_23.00.03.png

De heersende pandemie heeft een ding ontegenzeggelijk blootgelegd! Maatschappelijk ongelijkheid en onderlinge verdeeldheid. Dit zijn nu niet bepaald positieve ingrediënten voor een democratie zoals wij dat helaas ook op globale schaal hebben waargenomen. Maar goed de voorspelling is dat de mensen hun eigen leven weer gaan terugnemen zoals dat eeuwenlang heeft plaatsgevonden daar houden wij ons dan maar aan vast zolang dat maar zonder geweld plaatsvindt. En toch ondanks deze surrealistische tijd is het bestuur trots op hetgeen wij met elkaar bereikt hebben onderstaand een paar leuke items om te vermelden.

Voetballelarij
Onze jeugd is zeer actief op onze velden aanwezig. Extra trainingen, onderlinge wedstrijden in de weekenden en een creatieve inzet van onze trainers en begeleiders. Zij hebben hier een groot aandeel is en dat wordt zeer gewaardeerd.  Aan de andere kan hebben onze senioren het zwaar door de beperkende maatregelen, maar ik ga ervan uit dat dit medio januari gaat verbeteren. Vanuit het bestuur en de KNVB heeft dit nu de volle aandacht omdat dit domweg veel te lang duurt voordat deze groep weer aan de slag mag gaan.

Verduurzaming
Er zijn meerdere projecten aangekondigd die nu kunnen worden opgepakt, zodra de subsidies zijn toegewezen kunnen de beoogde opdrachten bij onze leveranciers geplaatst worden. Op ‘numero uno’ staat de Led veldverlichting. Dit project heeft absolute prioriteit mede gezien de storingen met de huidige verlichting, de betere lichtopbrengst en een lager energieverbruik.

Algemene ledenvergadering
Woensdag 16 december jl., was een memorabele avond. Voor het eerst in ons bestaan heeft de ALV digitaal plaatsgevonden en niet de fout maken dat onze ‘gepensioneerde harde kern’ de digitale technologie niet begrijpen. De vergadering verliep eigenlijk vlekkeloos. Onderstaande onderwerpen zijn uitvoerig besproken en goedgekeurd.

• Jaarcijfers seizoen 2019-2020 en budget voor het seizoen 2020-2021
  • Verduurzaming complex (projecten). Er is besloten om de Led veldverlichting aan te schaffen als mede het vervangen van de beglazing in de kantine. Het project zonnepanelen op het kantinecomplex komt voorlopig te vervallen.

Verwachting is dat de werkzaamheden in het 1e kwartaal 2021 afgerond gaan worden.

Camera langs de velden
Jawel het volledige camerasysteem voor opnamen ten behoeve van wedstrijdanalyses en streaming is operationeel. Op dit moment wordt door Mobile View Point een eerste training aan een beperkte groep gegeven. Zodra de eerste ervaringen zijn verwerkt en de kinderziektes overwonnen zijn gaan we snel breder uitrollen. Signalering hiervoor op ons complex wordt binnenkort aangebracht, dit is verplicht in verband met de AVG-privacy wetgeving.

Helden van Alkmaar
Benoemd tot Held van Alkmaar is onze enige echte Evert van Dronkelaar, bij vele van u bekend als scheidsrechter maar als vrijwilliger in meerdere rollen bij Kolping al jarenlang een waardevolle kracht. Evert van harte gefeliciteerd, je hebt dit verdiend.  Uiteraard zijn we onze andere helden (vrijwilligers) niet vergeten. De kerstpakketten zijn dit jaar ruim ingekocht, uitgedeeld en positief ontvangen en zo hoort het ook. Immers zonder vrijwilligers bestaat er geen vereniging!

Naarmate je als bestuurder al meer bij de vereniging betrokken raakt zie je ook de maatschappelijk betrokkenheid die Kolping vervult. Voorheen als toeschouwer van je kind langs de velden had je daar veel minder zicht op. Ik moet eerlijk bekennen het heeft mij aangenaam verrast hoe de onderlinge verbanden en samenwerking tot stand komt en wat er allemaal bij de club gaande is. Ook dit geeft energie en dat hebben we in deze tijd hard nodig.

Oudorpse weetjes

• Wist u dat Kolping Boys 1075 kerststollen in totaal heeft ingekocht, waarvan 350 stuks voor onze vrijwilligers.
  • Wist u dat onze archivaris en onze maatschappelijk betrokken ondernemer Dick Veel en John van de Oord een bijdrage hebben geleverd in de samenstelling van een uniek verzamelalbum, genaamd Oudorp Door de jaren heen. Dit is een gewild collectors item!
  • Wist u dat ons creatief verenigingsbrein Jan Beuckens ons complex op vele fronten heeft kunnen inzetten en meer sponsoren heeft aangetrokken waardoor er toch substantiële omzet is binnengekomen.
  • Wist u dat Stichting de Nollen uiteindelijk is opgeheven (door nieuwe wetgeving ingegeven) maar dat hun legacy een grote bijdrage voor de vereniging heeft opgeleverd. Hartelijk dank aan Rob Vermist, Dick Veel en Huub Groenenberg voor de 10 jaar dat jullie de activa van de vereniging als goed huisvader hebben beheerd.

Tot zover de berichten.

Vanuit ons Kolping hart wensen wij iedereen fijne kerstdagen toe en hopen op een voorspoedig 2021! Nogmaals hartelijk dank voor jullie inzet.

Sportieve groet,
Bestuur Kolping Boys