Update vanuit het bestuur

24 januari 2021 18:15

Het Bestuur

Beste vrienden van Kolping, leden, trainers en ouders,
Begin december werd duidelijk dat het door de lockdown niet meer haalbaar is om de huidige
competities volledig uit te spelen. De KNVB heeft eerder aangegeven dat er voor een herstart
van de seniorencompetities in het amateurvoetbal twee scenario’s op tafel liggen.

Dit zijn:

• De huidige competities opdelen in halve poules waarbij er alsnog een hele competitie wordt gespeeld
  • Het uitspelen van alleen de eerste competitiehelft

Met de eerstvolgende persconferentie van het demissionaire kabinet hoopt de KNVB meer duidelijkheid te verkrijgen over eventuele versoepelingen voor de sport. In de week van 9 februari wordt een besluit verwacht over het wel of niet hervatting van de amateurcompetities.

Lockdown op ons complex
De aangescherpte lockdown-maatregelen betekent helaas dat onze vrijwilligers op het complex met niet meer dan twee volwassenen tegelijk in het secretariaat, kantine, recreatieruimte of bestuurskamer mogen samenkomen. Op ons complex wordt ook gehandhaafd! Nadrukkelijk verzoek aan eenieder om de overheidsmaatregelen te respecteren. Boetes zijn niet mals en wij willen ons complex graag openhouden voor onze elftallen.

Welkom sponsoren
Kolping Boys verwelkomd twee nieuwe sponsoren Twelve Lighting en Engie. Twelve Lighting is onze nieuwe partner voor de LED-veldverlichting. Engie levert een maatschappelijke financiële bijdrage voor verduurzaming op ons complex, waaronder de LED-veldverlichting. Ook heeft Dick Pieters, directeur eigenaar van Ignius (coaching en consultancy diensten) het sponsorcontract met Kolping Boys verlengd, waarvoor dank. Tevens willen wij ook ons ‘kerststollenteam’ bedanken in samenwerking met Bakkerij Jos Rood. Onze vrijwilligers zijn in staat geweest om maar liefst 1.075 stollen te verkopen met als resultaat een opbrengst van euro 3.672,50! Dank aan iedereen om dit te organiseren en de logistiek eromheen om te stollen ‘corona proef’ op de zaterdagochtend uit te delen.

Ambitie Kolping Boys
Kolping Boys groeit en niet alleen in het aantal leden maar ook sportief gezien. Onze jeugdselectie elftallen spelen nu bijna allemaal op divisieniveau en onze senioren1 spelen inmiddels in de eerste klasse. Dit betekent dat we nu al moeten gaan nadenken over een goede doorstroom van onze spelers en welke ambitie wij samen in de komende jaren willen gaan neerzetten!

Daarnaast verdienen onze leeuwinnen (vrouwenvoetbal) ook meer aandacht ook zij moeten zich herpakken en verder ontwikkelen. Het ING-sponsorprogramma geeft ook een steuntje in de rug waaronder een financiële bijdrage!

Langs deze weg willen wij graag ook onze complimenten uitspreken aan ons jeugd scoutingteam. Door een slimme trainingsaanpak te overleggen, het mixen van pupillen teams en het organiseren van onderlinge wedstrijden zie je ook niet selectiespelers hun kans grijpen en groeien. Er zijn dus voldoende talenten bij Kolping! Dit is een rijke spin-off geïnitieerd vanuit het jeugdbeleidsplan en gerealiseerd door onze trainersstaf en het scoutingteam.

Met andere woorden, VV Kolping Boys is goed op weg maar ook al weer toe aan het herijken van ons voetbalbeleid voor de komende jaren in samenwerking met het technisch hart van Kolping. Gesprekken hierover zijn in voorbereiding. In het verlengde hiervan wordt ook ons verenigingsbeleid onder handen genomen, waaronder onze maatschappelijke rol, onderhoud van ons complex en gerelateerde projecten.

Een warm Kolping hart
Iedereen heeft alle begrip voor het feit dat de vereniging gedurende de lockdown, het financieel zwaar heeft evenals de ondernemers. Om te overleven heeft de vereniging slechts beperkte financiële armslag bestaande uit: contributie, sponsoren en kantineomzet. Deze laatste is volledig stilgelegd en dit blijft helaas voorlopig zo, evenals het niet kunnen organiseren van evenementen en toernooien. De vereniging is financieel gezien direct afhankelijk van de bereidheid van onze leden, sponsoren en diegene die Kolping Boys een warm hart toedragen. Wij vertrouwen dan ook op één ieders medewerking om deze bizarre tijd samen door te komen.

Uiteraard zijn wij ons ervan bewust dat onze senioren er momenteel slecht vanaf komen maar er komen betere tijden, dan treffen wij elkaar weer met hernieuwde energie en een hartelijke ontvangst.

Bijvoorbaat dank voor jullie medewerking en support.

Het Bestuur

bestuur corona