Van het bestuur: Voetbalvirus

19 mei 2021 23:15

Er is nog een aantal zaterdagen te gaan waar onze jeugdelftallen onderling de strijd aangaan
zowel voor selectie als breedteteams en het ‘mixen’ van teams onderling om passende
weerstand te ervaren. Er is door onze interne scouting ook extra aandacht gegeven om de
onderlinge weerstand en talentontwikkeling verder vorm te geven.

Kolping Boys heeft een eigen invulling moeten geven vanwege COVID en dat heeft voor onze jeugdelftallen zeer goed
uitgepakt.

De KNVB heeft besloten dat de KNVB Regio cup dit seizoen definitief niet meer haalbaar is voor senioren. Nu het kabinet de mogelijke versoepelingen van de coronamaatregelen heeft doorgeschoven van 11 mei naar (op z’n vroegst) 18 mei, blijft er te weinig tijd over voor een
toernooi (bron KNVB). Deze uitkomst is uiteraard teleurstellend daar onze senioren weinig tot niet de velden hebben mogen betreden. Deze week wordt duidelijk of de seniorenteams inclusief spelers boven 27 jaar weer volledig als team mogen trainen. Een kleine stap voorruit naar meer voetbal voor onze senioren. Naarmate het vaccinatieprogramma de komende maanden verder wordt doorgezet, komt er ook meer vertrouwen voor het nieuwe seizoen in competitieverband.

Onze nieuwe veldledverlichting wordt in de week van 17 mei verder afgerond en operationeel opgeleverd. De eerst indruk tijdens testen op veld B zijn goed maar de mannen van techniek komen een avond terug om de veldverlichting per veld apart te ‘tunen’. Dit is een belangrijk proces om de lichtintensiteit maximaal te benutten en schaduwplekken te voorkomen.

De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn in volle gang! Voor het grootste deel is onze trainersstaf al op volle sterkte en zijn de selectiejeugdelftallen ingedeeld. Tevens wordt in aansluiting op het NMC Bright kwaliteitsprogramma ook meer aandacht gegeven aan meer verbinding met onze breedte teams, selectie elftallen en trainersstaf. Doelstelling is dat onze breedte teams al meer gefaciliteerd en opgeleid gaan worden door ondersteuning vanuit het fundament van Kolping Boys. Dit fundament bestaat niet alleen uit onze voetbalaanpak,
speelwijze en gecertificeerde trainers maar bevat ook nieuwe technologie zoals video analyses en trainingsprogramma’s via je smartphone.

Het bestuur, trainersstaf en vrijwilligers hebben ook alle vertrouwen in het nieuwe seizoen. Onze spelers zijn gemotiveerd en ondanks de COVID-perikelen gaan we ervan uit dat we samen dit virus onder de groene zone kunnen wegtrappen. Op de velden is namelijk maar plaats voor één virus en dat is het voetbalvirus.

Met sportieve groet,
Bestuur KB