Uit de oude doos (46): Kolping Boys Adspiranten A kampioen 1948

15 mei 2023 0:15

Peter Groot

Zie hier een generatie jongens die de tweede wereldoorlog bewust hebben meegemaakt. Een aantal van hen zou uitgroeien tot mannen die jarenlang een hoeksteen van onze vereniging vormden. Maar bovenal werden ze samen in dat jaar kampioen.

Kolpingboys_AdspA1948.jpg_002.jpg

Staand achterste rij vlnr: Klaas Commandeur, Mees Berkhout, Cees Louwen, Nic Zonneveld, Piet Oud, [beetje verscholen] Ben Nijssen, Kees Frederiks, Frans “Fribbel” van der Gragt en Piet Rood sr.
Direct twee daarachter/ertussen: Piet Buisman en Joop de Reus
Voorste rij vlnr: Dick de Goede, Martin Nijssen, Martin van Baar en Jan Mul

Locatie: het oude Kolping Boys complex achter de toenmalige Sint Josephschool. Op de achtergrond de Ambachtsmolen nabij de Kerkbrug, in de volksmond de Kippenbrug.

Klaas Commandeur werd vanwege zijn enorme verdiensten voor de club benoemd tot erelid. Cees Louwen bestierde in de jaren 60 in zijn eentje de almaar groter wordende pupillenafdeling. Cees wordt dit jaar 90 en is nog steeds vaste supporter van het eerste zondagteam. Piet Oud [broer van Pé] werd erelid. Frans “Fribbel” van der Gragt speelde 16 jaar in het eerste.

eindstand.jpg

Peter Groot

Bron: [wijlen] Pe Oud en Dick Veel.

Oude doos